donderdag 25 augustus 2011

Danza Kuduro

Laura: "Wanneer vertrekken we ongeveer?" 
Zus: "A la tardes, a la tardes" 

En zo gaat het de hele dag. Inkopen doen? Gebeurt niet voor 18u. Moeten we ergens om 23u zijn, reken maar dat we dan pas om 23u30 vertrekken. Zo kwam het ook dat we eergisteren een uur te laat toekwamen op het verjaardagsfeestje van mijn nicht, Julietta. En dan nog waren we de eersten. 

Ondanks dit, was het feestje erg gezellig. In de keuken zaten aan een lange tafel alle familieleden -inclusief mijn neefjes die allemaal een crush op me hebben en me de hele tijd taart en empanadas brachten- terwijl wij met een stuk of 8 vrienden in de woonkamer zaten. Verjaardagen worden hier duidelijk op een andere manier gevierd -lees: geen alcohol- maar daarom niet minder gezellig. We zaten met z'n allen aan tafel en zongen liedjes terwijl mijn tante heen en weer crosste met stukken taart -de beste taart die ik ooit heb gegeten, trouwens- 

Gisterenochtend ben ik samen met mijn zus en een andere nicht -Valerie aka Erica- op dansles gegaan. Mijn eerste reggeatoninitiatie. En wat voor een. Kruipen over de grond en je heupen bijna uit de kom zwieren, is hier blijkbaar traditie. Met als gevolg dat ik nu nog steeds stijf ben en in huis rondloop alsof ik geconstipeerd ben. Ben benieuwd wat dat zal geven op een vrijdag- of zaterdagnacht. 

Gisteren zijn we ook om mn uniform geweest. En 's avonds ben ik, samen met Virginia, Valerie, Julietta, Lukas en Juante, naar de film geweest. Een romantische comedie, vreemd genoeg op aanvraag van mijn neef Lukas. De cinema hier is net boven het station en ziet eruit als in de Amerikaanse films. Grote affiches tonen aan welke films er spelen en ze verkopen er geen chips, wel gigantische zakken popcorn -waar je met 5 van zou kunnen eten, maar die ze hier als een enkele portie zien-
Als je je in Belgica al ergert aan het constante geknabbel en geslurp van de mensen naast je, moet je zeker niet naar Argentina komen. Hier is het  blijkbaar normaal om midden in de voorstelling voor de hele zaal te roepen of ze wat popcorn willen of zelfs over het weer of de actualiteit te beginnen. Ik had het gevoel dat ik midden in een episode van Friends was beland, want telkens als er iets grappigs in de film gebeurde, hoorde je de hele zaal luidkeels meelachen. Geniaal. 

Morgen denk ik voor het eerst naar school te mogen. En in afwachting leer ik volop bij hoe het huishouden hier werkt. Les 1: hoe maak je je bed op? -Blijkbaar volstaat het niet gewoon je dekens recht te leggen- Les 2: hoe strijk je een hemd? En wat hebben we geleerd vandaag? Als je afstoft moet je ook letterlijk alle beeldjes van de kast halen en er niet gewoon omheen gaan. Als je veegt -niet peizn daze hier een stofzuiger hebben- mag je het verzamelde stof niet onder de dichtstbijzijnde kast vegen maar moet je een afvalblik halen. Ik voel het, dit jaar wordt leerrijk. En nee mama, dit betekent niet dat als ik terugkom, ik plots het huishouden ga doen 

Me gusta Argentina!

{Ik wou net iets zeggen tegen mijn zus, verklaart de dwaze uitdrukking}

1 opmerking:

  1. haha Laura.. geniale foto!!
    eerste verjaardagsfeestje van de zovele die zullen volgen waarschijnlijk! en telkens met de hele familie, taart en veel frisdrank (met nog meer caloriën dan die in België)... en je reagetonlesjes haha, altijd handig, en tis wel mooi omschreven "heupen uit de kom schudden"
    En nu al me jonges naar de film gaan Laura?? haha je gaat die Argentijnen zot maken :) ma laat je gaan!
    en door al die huishoudelijke taken ga je wel meteen supervolwassen en zelfstandig worden... en ook altijd handig als je later op kot zou gaan!! Hasta pronto! geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen